Tijdens het laatste thema voor de krokusvakantie gebeurd er opnieuw heel wat in onze klas. Deze week kon je de klasdeur niet passeren zonder de muzieksfeer op te snuiven. Bij het bespelen van de (eigen) muziekinstrumenten stonden we stil bij de techniek en de benaming ( drumstokken, cimbalen, snaren, witte toetsen, …). We maken MUZIEK met de verschillende instrumenten en geen lawaai…het respectvol omgaan met deze materialen stond dus ook centraal.
Bij het vullen van de schuddoosje met maïs stonden we stil bij de termen stil, luid, leeg, halfvol, ….
De kinderen krijgen ook de kans om zelf een instrument te maken. Na een voorstelling konden ze de keuze maken uit vier instrumenten.
Kiezen we voor de schudfles? Of knutselen we schuurblokjes? Een trompet? Schudbellejtes?
Aan de slag...
Techniek en kleur…alles wordt gekozen! Geen enkel vriendje zal hetzelfde instrument hebben. Iedereen zijn werkje in uniek!
De opa van Jules kon niet naar het nieuws luisteren op de radio, want de cd-speler van Jules stond veel te luid. Welke oplossing zouden we voor dit probleem kunnen vinden?
DE HOOFDTELEFOON
DE HOOFDTELEFOON
Volgende week musiceren we nog even verder!