Armen, voeten, benen
Handen, vingers, tenen
Mijn buik, mijn rug, mijn zij
’t Is allemaal van mij!
Aan de hand van een spel met de draaischijf
leerden we heel wat lichaamsdelen benoemen.
Kleef een sticker bij het gedraaide lichaamsdeel ( herkennen, benoemen, situeren).
Al deze lichaamsdelen werden één voor één
met een washandje gewassen.
De dag nadien merkten we bij het verhaal ‘
DE WIEBELBILLENBOOGIE’ dat een bad nemen met water en veel zeep nog plezanter
is.
Een klein, lief, mooi zusje ( geboren dit
schooljaar) van een vriendje uit onze klas kwam een heerlijk badje nemen.
We konden het wassen en lichaam met al onze
zintuigen waarnemen o.a. voelen aan de kleine vingertjes, ruiken aan de
baby-zeep, voelen aan het lauwe water, …
Dankjewel aan mama, papa en grote broer voor
de demonstratie.
Daarna gingen we zelf aan de slag…
Volgens mij zullen onze poppen op het einde
van het schooljaar nog naar zeep ruiken J
Blijven waarnemen met onze neus deden we aan de geurtafel.
Dankjewel om verschillende flesjes zeep naar de klas mee te brengen.
Ook het proberen openen van deze producten vonden ze boeiend ( een goeie oefening voor de motoriek en het probleemoplossend denken).
Het experimenteren met koud water was aan de
watertafel ook een succes.
Schrijbelen ( voorbereidend schrijven) in
verf en zeep.
Ons lichaam wordt bij koud weer goed beschermd
door kledij…de voorbije dagen kwamen een sjaal, handschoenen, wanten, dikke
laarzen goed van pas.
Heerlijk spelen in de sneeuw!
Water, zeep en
roeren= schuim…veel schuim.
De watertafel kreeg
een extra dimensie… experimenteren met heerlijk ruikend schuim!
In dit schuim zien
we kleine en grote zeepbellen.
De termen groot en
klein kwamen tijdens het stempelen van zeepbellen op onze blauwe achtergrond (
zeep + verf) ook aan bod.
Al doende
ontdekken!
Zeepbellen blazen... heel plezant.
-