We voelen ons 'blij - verdrietig - boos - bang'

Als ik blij ben lacht mijn mond !
Bij verdriet laat ik een traan...
Als ik bang ben doe ik zo...
Als ik boos ben wil ik slaan ! 

De gevoelens kwamen deze week aan bod in onze klas.


We maken een gevoelskalender die later zeker ook thuis dienst kan doen...
De gevoelskalender wordt ook in onze klas gebruikt ! Soms gebeurd het wel eens dat een kleuter verdriet heeft, dan verplaatsen we een wasknijper op het juiste gevoel.


Taal wordt hierbij gestimuleerd !
Volgende week zetten we de gevoelens nogmaals in de kijker,
tijdens het thema 'Axenland'.

We zetten een masker (gevoelsmasker) op en vertellen aan elkaar hoe we ons voelen.
Aan de hand van kaartjes met afbeeldingen leren we de emoties sorteren
we steken de kaartjes in het juiste huis.

Via de ipad spelen we een spel met foto's van onszelf ! 
"Wie is verdrietig?" "Wie is er niet blij?" "Wie kijkt er bang?",...
Het verwoorden en herkennen van de emoties komt hierbij spelenderwijs aan bod !










We stempelen met vrolijke kleurtjes in het rond, spelen met zachte pluimen die kriebelen en een lach op ons gezicht toveren ! 
Kleuren, kleuren, van kleuren word ik BLIJ








We knikkeren met blauwe verf om traantjes te maken, we bootsen emoties na in de spiegel, experimenteren met papieren zakdoekjes,... 






We stampen met onze boze vuisten hard op tafel, we stampen op boze muziek,...
Heel wat boze kleuters in ons klasje te vinden ! 




Bibberen in het donker, bibberen van spinnen op het krijtbord,...
Wie durft in onze donker hoekje te kruipen of wie is er bang